Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/rrdal157/domains/rrda.lviv.ua/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 68 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/rrdal157/domains/rrda.lviv.ua/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 72 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/rrdal157/domains/rrda.lviv.ua/public_html/engine/modules/static.php on line 145 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/rrdal157/domains/rrda.lviv.ua/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 72 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/rrdal157/domains/rrda.lviv.ua/public_html/engine/classes/templates.class.php on line 86 Запобігання проявам корупції » Радехівська РДА - офіційний сайт

Навігація

Останні фото

Календар

    «    Грудень 2017    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
Радехівська РДА » Запобігання проявам корупції

Запобігання проявам корупції

 
   

Методичні рекомендації

Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

1) Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.

Документ можна завантажити за посиланням.

2) Методичні рекомендації щодо передачі в управління підприємств та/або корпоративних прав  з метою запобігання конфлікту інтересів.

Документ можна завантажити за посиланням.

Електронне декларування активів посадовців 

[attachment=839 :Етапи декларування]


 

Основні завдання сектору з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДСНС України у Львівській області

 

У Головному управлінні Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області функціонує сектор з питань запобігання та виявлення корупції,який керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства внутрішніх справ України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій, іншими актами законодавства та Положенням.

Основні завдання Сектору:

1)        підготовка, забезпечення та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання та виявлення корупції;

2)        здійснення в межах компетенції заходів спільно з правоохоронними органами, спрямованих на захист та забезпечення збереження матеріально-технічних засобів Головного управління;

3)        надання методичної та консультаційної допомоги з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства;

4)        виявлення й попередження, самостійно або спільно з правоохоронними органами фактів злочинних дій, корупції, зловживання службовим становищем тощо особами рядового і начальницького складу та працівниками Головного управління;

5)        участь в інформаційному та науково-дослідному забезпеченні, здійснення заходів щодо запобігання та виявлення корупції, а також міжнародному співробітництві в зазначеній сфері;

6)        спільно з відділом персоналу вжиття заходів щодо недопущення прийняття на службу осіб які мають злочинні наміри;

7)        розроблення заходів, спрямованих на вдосконалення перевірки кандидатів, які призначатимуться на посади Головного управління;

8)        проведення організаційної та роз’яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції;

9)        участь у проведенні заходів контролю за організацією захисту інформації з обмеженим доступом в Головному управління;

10)      здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів;

11)      здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства.

Електронна адреса сектору з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДСНС України у Львівській області: sbtzpk@mns.lviv.ua

Контактний телефон сектору з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДСНС України у Львівській області: (032)270-71-98.

Телефон довіри ГУ ДСНС України у Львівській області: (032)255-42-01.

Телефон довіри ДСНС України: (044)289-12-41.

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

18.03.2015 № 383/5




Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 березня 2015 р.
за № 303/26748


Деякі питання проведення антикорупційної експертизи

З метою забезпечення виконання статті 55 Закону України «Про запобігання корупції» НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок проведення антикорупційної експертизи, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 05 серпня 2013 року № 1608/5 «Деякі питання проведення антикорупційної експертизи», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05 серпня 2013 року за № 1325/23857.

3. Департаменту антикорупційної політики (Сіверс Р.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, але не раніше введення у дію Закону України «Про запобігання корупції».

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Янчука А.В.

Міністр
П. Петренко






ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
18.03.2015 № 383/5




Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 березня 2015 р.
за № 303/26748


ПОРЯДОК
проведення антикорупційної експертизи

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає механізм проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів з метою запобігання вчиненню корупційних правопорушень через наявність у законодавстві корупціогенних факторів.

2. Завданнями антикорупційної експертизи є:

1) проведення комплексного дослідження нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів з метою виявлення корупціогенних факторів;

2) підготовка обґрунтованих висновків щодо наявності або відсутності у нормативно-правових актах та проектах нормативно-правових актів корупціогенних норм, надання пропозицій та рекомендацій щодо їх усунення.

3. Антикорупційна експертиза проводиться за методологією проведення антикорупційної експертизи, визначеною законодавством.

4. Антикорупційна експертиза нормативно-правових актів державних органів, нормативно-правові акти яких підлягають державній реєстрації, здійснюється під час такої реєстрації структурними підрозділами апарату та територіальних органів Міністерства юстиції, відповідальними за проведення державної реєстрації нормативно-правових актів.

5. Узагальнені результати проведення антикорупційної експертизи включаються до щорічного звіту про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції.

II. Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів

1. Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів здійснюється щодо законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України у таких сферах:

1) прав та свобод людини і громадянина;

2) повноважень органів державної влади та органів місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

3) надання адміністративних послуг;

4) розподілу та витрачання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів;

5) конкурсних (тендерних) процедур.

2. Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів проводиться згідно зі щорічним планом, що затверджується Міністерством юстиції України до 31 грудня.

План проведення антикорупційної експертизи чинних нормативно-правових актів на відповідний рік складається структурним підрозділом, відповідальним за здійснення заходів, пов’язаних з формуванням та реалізацією державної антикорупційної політики, на підставі пропозицій, обґрунтованих необхідністю проведення антикорупційної експертизи, які подаються структурними підрозділами апарату Міністерства юстиції та формуються з урахуванням пропозицій, що надійшли від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та громадян.

3. За результатами антикорупційної експертизи чинного нормативно-правового акта Міністерство юстиції готує висновок антикорупційної експертизи чинного нормативно-правового акта за формою згідно з додатком до цього Порядку та надсилає його на розгляд Кабінету Міністрів України.

4. Для здійснення антикорупційної експертизи чинних нормативно-правових актів Міністерство юстиції може залучати в установленому порядку фахівців державних органів, інших підприємств, установ, організацій, а також експертів міжнародних організацій, представників громадських об’єднань (за згодою).

5. Результати антикорупційної експертизи чинних нормативно-правових актів у разі виявлення факторів, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень, підлягають обов’язковому оприлюдненню на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України.

III. Антикорупційна експертиза нормативно-правових актів, які підлягають державній реєстрації

1. Антикорупційна експертиза нормативно-правових актів державних органів, нормативно-правові акти яких підлягають державній реєстрації, здійснюється під час такої реєстрації.

2. Результати антикорупційної експертизи нормативно-правового акта зазначаються у висновку про державну реєстрацію, доопрацювання, відмову в державній реєстрації відповідного акта за формою, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 «Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 квітня 2005 року за № 381/10661 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 15 травня 2013 року № 883/5).

IV. Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів

1. Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів проводиться як складова частина їх правової експертизи.

2. Результати проведення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта відображаються у висновку Міністерства юстиції за результатами його правової експертизи, в якому робиться загальний висновок щодо наявності корупціогенних факторів та подаються пропозиції щодо можливих шляхів доопрацювання проекту нормативно-правового акта у разі їх виявлення.

Директор Департаменту
антикорупційної політики

Р.В. Сіверс






Додаток
до Порядку проведення
антикорупційної експертизи
(пункт 3 розділу ІІ)


ВИСНОВОК
антикорупційної експертизи чинного нормативно-правового акта

____________________________________________________________________
(назва, реквізити акта та найменування органу, що прийняв такий нормативно-правовий акт)

1. Підстава для проведення антикорупційної експертизи.

Зазначається пункт плану проведення антикорупційної експертизи чинних нормативно-правових актів на відповідний рік, на підставі якого проведено експертизу.

2. Перелік нормативно-правових актів, використаних під час експертизи.

Зазначаються нормативно-правові акти, які використовувалися при проведенні антикорупційної експертизи.

3. Висновок щодо наявності або відсутності у нормативно-правовому акті корупціогенних факторів.

Наводяться конкретні положення нормативно-правового акта, які містять корупціогенний фактор, з обов’язковим обґрунтуванням таких висновків або зазначається про відсутність в акті таких факторів.

4. Рекомендації щодо усунення корупціогенних факторів.

Наводяться рекомендовані шляхи усунення виявлених корупціогенних факторів.

5. Найменування структурного підрозділу Міністерства юстиції, що проводив експертизу.

Міністр юстиції
___________
(підпис)
____________________
(ініціали, прізвище) 

 

Методичні рекомендації

"Запобігання і протидія корупції в державних органах"


МіністерствомюстиціїУкраїнирозробленіметодичнірекомендації,якірозрахованідлявикористанняу роботіособами,уповноваженимина виконанняфункційдержави,метою якихє ознайомленняпрацівниківдержавнихорганів зключовимиположеннямизапровадженоїсистемизапобіганняі протидіїкорупціїта вимогамищододоброчесноїповедінкиосіб,уповноваженихна виконанняфункційдержави.

Незважаючи на конкретні кроки у застосовані наданих українським законодавством повноваження задля запобігання і протидії корупції в ході проведення аналізу про осіб притягнутих за рішенням суду до адміністративної відповідальності за корупційні діяння або інші порушення, пов’язані з корупцією, зустрічається у роботі проста байдужість та пасивність в частині реагування на вже скоєні правопорушення працівниками органів державної служби.

Розгляд справ про адміністративні правопорушення, вчиненими державними службовцями проводиться відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) та Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» (далі - Закону).

Методичні рекомендації [16.17 Kb] (cкачувань: 7)

 

 

 

Україна

 

РоЗПОРЯДЖЕННЯ

ГОЛОВИ РАДЕХІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Львівської області

від 13 лютого 2015 року № 26

м. Радехів


Про затвердження плану роботи з питань

запобігання та виявлення корупції

апарату районної державної адміністрації

на 2015 рік


Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.11.2011 №1240 «Про затвердження Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки», враховуючи розпорядження голови обласної державної адміністрації від 16.01.2015 № 8/0/5-15 «Про затвердження плану роботи сектору запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації на 2015 рік»:

1. Затвердити план роботи з питань запобігання та виявлення корупції апарату районної державної адміністрації на 2015 рік, що додається.

2.Відповідальним виконавцем відповідного плану визначитисектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату районної державної адміністрації.

3. Контроль за виконанням розпорядженняпокласти на керівника апарату райдержадміністрації Вавреньчука С.С.




Голова



Н.Є. Шостак



ЗАТВЕРДЖЕНО

розпорядженням голови районної

державної адміністрації

від 13 лютого 2015 р. № 26


ПЛАН

роботи з питань запобігання та виявлення корупції

апарату районної державної адміністрації

на 2015 рік


з/п

Назва заходу

Терміни виконання

Відповідальні за виконання

Відмітка про виконання


1. Організація роботи щодо запобігання і протидії корупції

1.

Надання сектору запобігання та виявлення корупції апарату облдержадміністрації звіту про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції за 2014 рік (постанова Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1094 «Про затвердження Порядку підготовки та оприлюднення звіту про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції»)


До 15.02.2015

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


2.

Інформування сектору запобігання та виявлення корупції апарату облдержадміністрації про стан виконання обласною державною адміністрацією в 2014 році Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки


До 15.02.2015

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації



3.

Збір та аналіз інформації щодо осіб, уповноважених на виконання функцій держави, які притягнуті до адміністративної відповідальності у відповідності до Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (постанова Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706 «Питання запобігання та виявлення корупції»)

Щокварталу

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


4.

Інформування сектору запобігання та виявлення корупції апарату облдержадміністрації про осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які звільнені у зв'язку з притягненням до відповідальності за корупційне правопорушення» (постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2011 № 1072 «Про затвердження Порядку інформування Національного агентства з питань державної служби про осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які звільнені у зв’язку з притягненням до відповідальності за корупційне правопорушення»)

Щокварталу

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації



5.

Надання практичної допомоги щодо заповнення декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2014 рік (постанова Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706 «Питання запобігання та виявлення корупції»)

Протягом першого кварталу

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


6.

Проведення організаційно-практичних заходів щодо імплементації положень Закону України «Про запобігання корупції» від 14жовтня2014 року № 1700-VII

Першепівріччя

2015 року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


7.

Розроблення плану роботи з питань запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації на 2016 рік


До 20.12.2015 року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації




2. Роз’яснення антикорупційного законодавства


1.

Участь у проведенні навчальних заходів для посадових осіб органів виконавчої влади щодо виконання вимог антикорупційного законодавства

Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


2.

Участь у проведенні семінарів з питань порядку декларування майна, доходів, витрат і зобов’язань фінансового характеру особами, уповноваженими на виконання функцій держави та місцевого самоврядування

Січень-квітень

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


3.

Здійснення комплексу заходів, спрямованих на підвищення рівня знань населення з питань розвитку інститутів громадянського суспільства та їх ролі у формуванні менталітету неприйняття корупції, протидії чинникам, що її зумовлюють, про особисту участь громадян у запобіганні та викритті фактів корупційних діянь

Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації



4.

Участь у проведенні науково-методичних і науково-практичних конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, прес-конференцій, зустрічей між представниками органів державної влади, громадських організацій та засобів масової інформації з метою формування негативного ставлення до корупції у різних верств населення

Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


5.

Участь у виїзних короткотермінових семінарах-навчаннях для посадових осіб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо запобігання, виявлення та протидії корупції на базі районних державних адміністрацій

Протягом року





Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації



3.Превентивні антикорупційні заходи


1.

Проведення занять з працівниками райдержадміністрації з роз’яснення вимог по питаннях антикорупційного законодавства

Березень,червень вересень, грудень

Юридичний сектор, сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації



2.

Вжиття заходів щодо забезпечення подання особами, які претендують на зайняття посад державних службовців районної державної адміністрації, відомостей про працюючих в райдержадміністрації близьких осіб та подальшої актуалізації такої інформації стосовно близьких осіб працюючих державних службовців

Протягом року

Відділ організаційно-кадрової роботи, сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


3.

Вжиття заходів щодо недопущення можливості виникнення конфлікту інтересів. Невідкладне інформування (у письмовій формі) безпосереднього керівника та сектору запобігання та виявлення корупції апарату облдержадміністрації про наявність конфлікту інтересів

Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


4.

Виконання заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та його усунення, а також виявлення сприятливих для вчинення корупційних правопорушень ризиків у діяльності посадових і службових осіб райдержадміністрації


Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації




4. Здійснення контролюючих заходів


1.

Здійснення контролю за дотриманням вимог урегулювання конфлікту інтересів, які передбачені антикорупційним законодавством

Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


2.

Інформування у письмовій формі голову районної державної адміністрації та спеціально уповноважені підрозділи у сфері протидії корупції про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами районної державної адміністрації

У разі виявлення фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


3.

Розгляд звернень, що надійшли до райдержадміністрації, про факти корупції та інші діяння, які порушують чинне антикорупційне законодавство

При надходженні звернень

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації






4.

Участь у службових розслідуваннях (перевірках) з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційних правопорушень

У разі виявлення порушень

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації


5.



Участь у роботі атестаційної комісії районної державної адміністрації, конкурсної комісії з відбору кандидатів на посади державних службовців


Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації



5. Взаємодія з громадськістю з питань реалізації державної антикорупційної політики


1.

Запровадження дієвого механізму зворотного зв'язку з громадськістю щодо повідомлень про виявлені факти корупційних правопорушень

Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації



2.

Доведення до громадськості інструментів для боротьби з корупцією

Протягом року

Сектор взаємодії з правоохоронними органами,оборонної та мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції апарату райдержадміністрації



Телефонна лінія «Стоп – корупції»

 

 

Викриття корупції – це наш громадянський обов’язок, який не матиме для особи, яка інформує про корупційні дії посадовців органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування району, негативних наслідків. Повідомлення громадян про відомі їм корупційні дії (вимагання хабарів) працівниками виконавчої влади, місцевих рад є одним з  ключових факторів у розкритті та попередженні подібних злочинів.

З метою активної наступальної дії на прояви корупції на теренах Радехівщини започатковано роботу «телефонної лінії», через яку Ви в робочий час за телефоном 2-14-70 можете повідомити про відомі факти корупції, вчинені відповідальними особами.


 

 
БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ – НЕБХІДНА УМОВА УСПІШНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ
ІНІЦІЙОВАНИХ ПРЕЗИДЕНТОМ СИСТЕМНИХ РЕФОРМ


У новому Законі України "Про засади запобігання і протидії корупції” від 07.04.2011 № 3206 значно розширено коло суб’єктів відповідальності за корупційні правопорушення. Поряд з особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (у тому числі Президент України, народні депутати, урядовці, судді), до суб’єктів відповідальності за корупційні правопорушення віднесено також посадових осіб юридичних осіб публічного права, які одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету, аудиторів, нотаріусів, експертів, арбітражних керуючих, третейських суддів, посадових осіб міжнародних організацій та інших.

Законом визначено спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції – це органи прокуратури; спеціальні підрозділи по боротьбі з організованою злочинністю Міністерства внутрішніх справ України; податкової міліції, по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України; Військової служби правопорядку у Збройних Силах України.

Координацію діяльності цих правоохоронних органів з питань протидії корупції здійснюють Генеральний прокурор України та підпорядковані йому прокурори.

Публічним службовцям забороняється використовувати свої службові повноваження та пов’язані з цим можливості, у тому числі:
  • неправомірно сприяти фізичним або юридичним особам у здійсненні ними господарської діяльності, одержанні субсидій, субвенцій, дотацій, кредитів, пільг, укладанні контрактів (у тому числі на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти);
  • неправомірно сприяти призначенню на посаду особи;
  • неправомірно втручатися у діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування або посадових осіб;
  • неправомірно надавати перевагу фізичним або юридичним особам у зв’язку з підготовкою проектів, виданням нормативно-правових актів та прийняттям рішень, затвердженням (погодженням) висновків.


Крім того, займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;

Також особам, уповноваженим на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, заборонено безпосередньо або через інших осіб одержувати дарунки від юридичних та фізичних осіб

Закон встановлює обмеження для певного кола службовців щодо перебування у безпосередньому підпорядкуванні близьких їм осіб. До них належать подружжя, діти, батьки, рідні брати й сестри, дід, баба, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки із публічним службовцем.

З метою підвищення якості відбору кандидатів на зайняття посад у державній службі, службі в органах місцевого самоврядування, а також внутрішніх справ, прокуратури, митної та податкової служби запроваджено комплексну спеціальну перевірку щодо цих кандидатів. Cпецперевірка проводитиметься щодо всіх осіб, які претендують на посади держслужбовців, посадовців органів місцевого самоврядування. Перевірці підлягатимуть відомості щодо судимості, у тому числі і за порушення антикорупційного законодавства, громадянства, доходів, наявності корпоративних прав, освіти, стану здоров’я та інших відомостей, вимога щодо подання яких встановлена законом.

Необхідно зазначити, що для проведення спеціальної перевірки залучаються Міністерство внутрішніх справ, Мін’юст, Міністерство охорони здоров’я, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту, Державна податкова служба, Державна міграційна служба України, що безумовно свідчить про системний підхід до цього питання.

Закон також прямо забороняє призначення на посади осіб, щодо яких спецперевірка виявила недостовірність поданої інформації.

Згідно з Законом 25 січня цього року Президент України підписав Указ № 33/2012, яким затверджено Порядок організації проведення спеціальної перевірки. Таким чином, сьогодні наявні всі юридичні підстави для реалізації нового механізму прийняття на державну службу, визначеного відповідними положеннями законів України «Про засади запобігання і протидії корупції» та «Про державну службу».

У новому антикорупційному Законі передбачено не тільки щорічне декларування майна та доходів службових осіб, а також декларування їх видатків. Тобто, крім відомостей про майно та доходи за рік, у декларації подають відомості про витрати, наприклад, при придбані нерухомості, земельних ділянок, транспортних засобів або утримання цього майна. Форму декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру затверджено Законом. Декларацію за звітний період (попередній рік) публічні службовці подають до 1 квітня за місцем роботи.

Новацією Закону є запровадження норм, які регламентують питання етичної поведінки службових осіб, недопущення та врегулювання конфлікту інтересів. Наразі своєрідним етичним кодексом для державних службовців є Загальні правила поведінки державного службовця. Ці правила мають силу нормативно-правового акта.

Значно посилено відповідальність за корупційні правопорушення. Якщо у старому законі особи, які порушили антикорупційне законодавство, притягалися лише до адміністративної відповідальності, наразі Закон передбачає 4 види відповідальності – кримінальну, цивільно-правову, адміністративну та дисциплінарну. При цьому, відомості про осіб, які притягнуті до відповідальності за корупційні правопорушення, заносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення. Реєстр формується та ведеться Міністерством юстиції України.

Крім того, особи, яких притягнуто до кримінальної чи адміністративної відповідальності, підлягають звільненню з відповідних посад, про що державні органи та органи місцевого самоврядування повинні інформувати Національне агентство України з питань державної служби.

Запровадження нового антикорупційного законодавства разом із започаткованою реформою самої державної служби сприятиме оновленню державної служби та підвищенню її авторитету, впровадженню системних змін та модернізації моделі державного управління в цілому.

Головне завдання Національного агентства України з питань державної служби у цьому процесі полягає, перш за все, в організації процесу кардинальної модернізації стратегії професійного навчання та підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань боротьби з корупцією, запровадження нових ефективних форм навчання, розробки відповідних методичних рекомендацій.

Управління державної служби
Головдержслужби України в Львівській області
lvuds@lv.guds.gov.ua

 


Вітаємо Вас на офіційному сайті Радехівської районної державної адміністрації!

Радехівський район розташований у північній частині Львівської області і в сьогоднішніх межах утворений в 1965 році. Територія району становить 1144 квадратних кілометри, населення – 48,46 тисячі осіб. Усього в районі 71 населений пункт.

Веб-ресурси

    pres

    vru

    pgi

    grom

    mrd

    loda

    pkrnenn

    ipl

    sdsg

    112

    pdpn